شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

جاسوس ایرانی در کویت یا جاسوس کویتی در ایران؟

بولتن نیوز: ماهها از فتنه انگیزی مجلس کویت درباره بازداشت چند ایرانی به اتهام جاسوسی علیه کویت می گذرد که مسئولان امنیتی کشورمان از بازداشت دو تبعه کویتی در داخل خاک ایران خبر دادند.

بولتن نیوز: ماهها از فتنه انگیزی مجلس کویت درباره بازداشت چند ایرانی به اتهام جاسوسی علیه کویت می گذرد که مسئولان امنیتی کشورمان از بازداشت دو تبعه کویتی در داخل خاک ایران خبر دادند.

العالم گزارش داد که این دو کویتی که دارای تجهیزات جاسوسی کاملی بودند دو روز پیش در شهر آبادان دستگیر شدند. این دو جاسوس که به صورت غیر قانونی وارد خاک ایران شده بودند، در دورانی که سیاستمداران این کشور برای تهران عرض اندام می کردند،سرآغاز تماسهای کویت با ایران برای توضیح موضوع بازداشت این دو تبعه شد.

یک مقام وزارت امور خارجه کویت با اعلام این خبر ایران تاکید کرد که تماس‌ها با ایران برای توضیح این مسئله ادامه دارد. این در حالی است که دولت کویت این اتهامات را رد کرده است.یک مقام وزارت خارجه کویت در این خصوص اتهامات وارده را رد و اعلام کرد: دو نفر مذکور در یک شبکه تلویزیونی کویتی مشغول به کار هستند که مامور به تهیه گزارش اجتماعی مخصوص این شبکه بودند. به گزارش الجزیره، این مقام کویتی افزود: این دو روادید لازم را از طرف مسئولان ذی‌ربط ایران برای انجام ماموریت دریافت کرده بودند.

این مسئول کویتی همچنین تاکید کرد که تماس با مسئولان ایران برای توضیح در این خصوص و آزاد شدن این دو ادامه دارد. فروردین ماه سال جاری خبری در رسانه های بین المللی مبنی بر اینکه دولت کویت یک شبکه جاسوسی ایرانی را در این کشور دستگیر کرده است. به دنبال آن موج تبلیغات ضد ایرانی در این کشور اوج گرفت تا جایی که دادگاه این کشور دو ایرانی را محکوم به اعدام نمود و دو تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرد. پس از اعلام این خبر در ادامه شیخ محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد، کشورمتبوعش سفیر خود را به نشانه اعتراض علیه فعالیت های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران از تهران فرا خواند.

در ادامه این سناریوی ایران ستیزی در اوج بیداری اسلامی یک روزنامه کویتی به نقل از منابع مطلع گزارش داد شبکه جاسوسی ایران که اخیرا عناصر آن در کویت محاکمه شدند تنها یکی از هشت شبکه ای است که بصورت زیرزمینی در این کشور فعالیت می کردند.
روزنامه" القبس " با بیان اینکه دو شبکه از هشت شبکه یادشده دست به آموزشهای نظامی مسلحانه از قبیل آموزش روش های بمب گذاری می زدند،نوشت: طبق تحقیقات انجام شده ایران مبالغ مالی هنگفتی را برای این شبکه ها هزینه کرده است.

اما این داستان ساختگی مسئولان کویتی با پشت صحنه آمریکایی آن تا جایی ادامه داشت که پای مجلس این کشور نیز به این ماجرا باز شد. شماری از نمایندگان پارلمان کیتر، خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از کویت شدند. خبرگزاری فرانسه هم به نقل از محمد هایف، یکی از نمایندگان پارلمان کویت نوشته است که باید همه «توافقنامه‌ها» با ایران، تعلیق و سفیر کویت نیز از تهران فراخوانده شود. این نماینده پارلمان به دولت هشدار داد که در صورتی که در این خصوص موضع‌گیری نکند، شماری از نمایندگان پارلمان این کشور خواستار تحقیق و تفحص در این باره خواهند شد.

شمار دیگری از نمایندگان پارلمان کویت نیز با تقدیر از اقدام دستگاه‌های امنیتی، از دولت خواسته‌اند بر سر امور امنیتی این کشور مصالحه نکند.

به دنبال این اتهامات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری خود به این جوسازی ها واکنش نشان. وی در پاسخ سوال خبرنگار الجزیره عربی در رابطه با طرح موضوع ادعایی در خصوص کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت سئوال کرد که احمدی نژاد با لحنی خاص گفت: آخر کویت چی دارد که ما جاسوسی آن را کنیم؟! وی افزود: اگر منظور مردم کویت است که با آنان دوستیم، با دولتش هم دوستیم. پس چه جاسوسی می خواهیم بکنیم؟ گویا دست های بیگانه می خواهند اختلاف افکنی کنند.

این اتهام سیاسیون کویت بیش از یک ماه دوام نیاورد تا اینکه رئیس مجلس کویت در سفر سه روزه ای به تهران با رد مجدد شایعات برخی رسانه‌های صهیونیستی و منطقه‌ای مربوط به ارتباط ایران با شبکه جاسوسی کشف شده در کویت گفت: فتنه‌انگیزی برخی کشورهای منطقه نمی‌تواند بر روابط ایران و کویت تاثیر منفی گذارد."جاسم الخرافی" در بخشی از گفت‌وگو با  "العالم" با بیان اینکه ایران هیچ نقشی در باند جاسوسی که اخیرا در کویت کشف و متلاشی شده، نداشته است، افزود:"در این موضوع اشتباهی به وجود آمده است."

هر چند که این داستان کویتی ها با تائید مقامات این کشور،فتنه رسانه های صهیونیستی بوده است و لیکن دستگیری دو تبعه کویتی به جاسوسی علیه ایران نیازمند برخوردی متناسب با یاوه گویی های چند ماه گذشته سیاسیون و نمایندگان مجلس این کشور خواهد بود تا دیگر کشوری نتواند به راحتی ایران را به اموری متهم نماید که خود در آن تبحر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد